hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم | عدم برگزاری اجتماعات دینی در ماه مبارک رمضان

قم | عدم برگزاری اجتماعات دینی در ماه مبارک رمضان

استاندار قم از ممنوعیت برگزاری مراسم‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در چنین شرایطی هیچ اجتماعات دینی و برنامه مذهبی در ماه مبارک رمضان برگزار نمی‌شود و مراسم حضوری دینی در قم نداریم.
به گزارش رویداد ایران_قم،بهرام سرمست ظهر یکشنبه بعد از جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند برای کنترل بیماری کرونا، بیان کرد: این طرح ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است و از روز گذشته فعالیت مشاغل کم ریسک و کم خطر منوط به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و دریافت کد رهگیری است.
وی ادامه داد: اصناف به مدت یک هفته مجاز به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت هستند و باید این مجوز را در مغازه و واحد تجاری خود نصب کنند تا ضمن رعایت شرایط بهداشتی برای خود سلامت مشتریان خود را هم تضمین کنند، اما مشاغل یازده گانه پرخطر تا بهبود شرایط و تصمیم گیری‌ها در اردیبهشت‌ماه نیز تعطیل هستند.
استاندار قم در ادامه از ممنوعیت برگزاری مراسم‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در چنین شرایطی هیچ اجتماعات دینی و برنامه مذهبی در ماه مبارک رمضان برگزار نمی‌شود و مراسم حضوری دینی در قم نداریم و برای این امر منتظر تصمیمات و جلسات آتی دولت هستیم.
وسایل حمل و نقل عمومی باید مرتب ضدعفونی شود
وی افزود: در ارتباط با وسایل حمل و نقل عمومی هم ابتدا باید این وسایل ضدعفونی شوند و به میزان صندلی‌ها مسافر سوار شود و در حالت کلی باید فاصله اجتماعی رعایت شود و تاکسی‌ها شهری هم مجاز به حمل فقط ۳ مسافر هستند.
سرمست ادامه داد: وزارت بهداشت همچنان بر اجرای تب سنجی و تست تأکید دارد تا از طریق تست‌های صورت گرفته و آزمایشات افراد مشکوک به بیماری برای ادامه درمان و غربالگری به مراکز درمانی منتقل و هدایت شوند.
وی افزود: در بحث معتادان متجاهر هم ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم دارد زمان نگهداری از این معتادان را ۶ ماه دیگر تمدید کند و با توجه به فاصله گذاری اجتماعی همچنان تأکید بر مشارکت و همکاری مردم داریم چرا که اصل و مهمترین رکن اساسی در اجرای این طرح‌ها خود مردم هستند.
استاندار قم تصریح کرد: همچنان تأکید می‌شود از ورود افراد غیر بومی به استان‌ها و ترددهای بین استانی جلوگیری شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد